Tuesday, October 26, 2010

Le Chômage



Kemungkinan besar golongan "penyelamat bontot sendiri" dan kaki report juga memainkan peranan penting dalam menghumban aku ke alam "ketidakadakerjaan".

Sudah seminggu tanpa berbuat apa-apa, aku rasa macam loser la pulak. Daym.. mungkin setengah orang rasa enjoice sbb tak payah buat apa-apa, boleh tido sampai tengah hari, tak payah mandi pagi, etc. Tapi aku kena buat sesuatu untuk rasa hidup ni ada makna. Kalau lu nak tidur sampai tengah hari, baik jadi ulat beluncas.

Nak tunggu result SPA (Suruhanjaya Perkhidmatan Awam), punya la lama, bulan depan baru keluar result. Baik aku cari kerja lain, buatnya tak dapat.. yang apply keje guv'ment bukannya 2-3 orang, sekali apply untuk satu jawatan mau beratus-ratus orang.

Apa-apa pun, aku kena bangun balik. Gila la, seminggu tak buat apa-apa pun aku dah rasa macam tahi.

Fin.

(photo credit to http://fotolia.com)

No comments:

Post a Comment